lørdag 24. november 2007

Bilder og saann!!

Joda, neida, litt oppdatering ja. (og svein olav, jeg syns du sku lese dette jeg, selv om det ikke e bjornen som har skrevet det.. !) I lopet av de to siste ukene har jeg jobba med mappeeksamen og vaert rundt paa ymse besok. Var en dag paa gamlehjem, og noen dager paa et utrolig bra barnehjem. Lekt og herja litt med ungene der. Fint aa ha noen dager aa ikke gjoere alvorlige ting, bare leke. Jobber litt med aa finne en ledig plass der naa for tia til ei nydelig jente med litt vanskelige oppvekstvilkaar.... Haaper det kommer til aa ordne seg til det beste.
En liten ting til. (saann for de mest ivrige leserne.. 7 desember reiser vi videre til peponi en uke, og her er hjemmesiden deres: http://www.peponiresort.com/)



Det er ikke alle som e saa veldig store foer de flytter inn paa barnehjemma.

En som koser seg i hagen!!!

Ellers vil jeg ogsaa bare faa takke for all stoette jeg har faatt til mitt prosjekt, med de pengene jeg har faatt kommer et par unger til aa faa gaa paa ungdomskolen, og kanskje videregaaende. Det er utrolig bra. Jeg har valgt aa stoette saa gamle barn, for det er de som sliter mest med aa faa hjelp. De er liksom ikke helt soete nok, og kan ikke konkurrere paa saamme maate som 5-6 aaringene... Trist men veldig sant. Stoetten blir gitt gjennom Kiwakkuki, men pengene er oeremerket til noen utvalgte unger.

I gaar hadde vi stor grillfest paa hostellet. En "ha-det-bra" fest for noen av de frivillige som har reist fra Moshi i dag. Fikk besoek av en aldri saa liten slange i loepet av kvelden ogsaa. De er ikke saa glade i aa vaere i gresset naar regnet setter inn, saa da kommer de ut overalt. Heldigvis har vi en flott masai vakt som passer saa godt paa oss. Han bare dunka den litt i hodet med en stokk, saa var det game over.. hehe. men det er jo noe aa skrive hjem om da, noe aa skryte av liksom???
som jeg sikkert har sagt opp til flere ganger, saa er det naa altsaa fruktsesong i Moshi. Aldri smakt saa soet annanas og mango foer jeg. (dette e fra grillinga i gaar.) Og saa utrolig billig!! Etter jobb er det en liten fruktfest naar vi kommer hjem, e rett og slett fantastisk, og verdt aa skryte av.

Masai-vakten vaar med slangen i haanda. (Vet ikke hva slags slange det er, men la oss anta at den i hvertfall var giftig, litt mer spennende da?!?)

Bjorn Ove e klar for aa ete geit!!!!

Joda, har det jo greit, skal ikke legge skjul paa det.
Utdeling av priser paa hostellet.