lørdag 6. oktober 2007

Oppdateringer fra uka som har gatt.

Joda, saa er det helg igjen, og nok ei uke har flydd avsted. Tenkte aa gi en liten oppdatering om hva som har skjedd her de siste dagene.

Jeg (Elin) har tilbrakt uka paa avdelingen for foreldrelese paa Kiwakkuki, og faatt vaert med paa masse spennende. Det blir ingen taaredryppende historier her paa bloggen om stakkerslige familier og HIV - positive barn, heller ingen slike bilder, men ja, jeg har virkelig faatt oppleve baade bra og daarlige ting. Har blitt noen daarlige drommer og lange samtaler med Bjorn Ove, men stort sett er det gode hendelser som sitter igjen etter uka. Jeg har faat besoke en del barnehjem, og vaert med paa samtaler med baade barn og voksne i ymse livssituasjoner. Utrolig spennende, og veldig laererikt. De jeg har moett til naa har tatt imot meg med en gjestfriet som er helt beundringsvaerdig.
Paa mandag skal jeg skifte avdelig, og vaere med de som har ansvar for udanning. Da blir det nok noen turer ut i bushen for aa snakke om sex, HIV og kondomer, samt besoke de barna som faar skolestoette av Kiwakkuki. Gleder meg til det.

For Bjorn ove sin del har det blitt en tur til Arusha for aa treffe KRIK folk og delta paa en
work-shop. Bussturen til Arusha tar ca 1,5 time, og bussene her hadde aldri faatt kjoere paa norske veier. De er i tillegg saa overfylte at man virkelig faar utfordret sine intimgrenser. Folk baade foran, bak, ved siden og oppaa. En opplevelse! Han har ogsaa vaert med paa trening her i Moshi og faatt kjenne paa hvordan det er aa spille fotball i varmen. (Maa bare tilstaa at jeg syns det er litt beundiringsvaedig at noen som helst klarer aa spille fotball her, men naa er jo ikke jeg en enorm etusiast heller...) For dere som er fotballetusiater kan jeg si at han syns de har en god teknikk, men mangler en del paa organiseringa. I tillegg har han hatt en dag paa et barnehjem her og hjulpet til med maling av et nytt bygg som rommer mange nye soverom til guttene paa hjemmet. Mulig det blir flere dager paa han der naar han har tid.

Felles for oss begge er at vi fortsatt har det veldig bra, koser oss en masse, og er friske og raske. Har vaert paa musikal i kirka "vaar" og sett God spell. Har ogsaa hatt grillfest paa hostellet, og faat servert blant annet grillet geit. Gode greier. Ellers har vi vaert aa badet i en varm lagune, som var helt fantastisk. Helt klart, rennende og varmt vann. En nytelse rett og slett.

Vel, det var alt for denne gang. Og Svein Jarle: Vi har hatt litt regn her en morgen!!
(Bjorn Ove som koser seg i et tre.. en gang barn...;))
(Her er vi og bader i den varme lagunen)
(Grillfest paa hostellet. Her ser dere noen av de vi bor med. Alle sammen jobber som frivillige)

(Gutten leker Tarzan!!)
(Her er vi i kirka paa musikal. Litt morkt bilde, men men.)
(Joda, livet e godt noen ganger...!)
(her holder jeg en kamelon som kryssa veien!)