søndag 21. oktober 2007

Safari og fallskjerm!!

Heisann igjen!
Nok ei uke har flydd avsted, saa tenkte at det er paa tide med en oppdatering igjen.

Bjorn ove har tilbragt flere timer paa barnehjemmet, og malt til den stor gullmedaljen. Naa er snart den delen ferdig. Ellers saa driver de paa aa bygge nytt kjokken, og har bestillt to "provesenger". Tror det kommer til aa bli kjempebra!Tusen takk for all stotten!!Paa tirdag skal vi (Kiwakkuki) ut til barnehjemmet for aa snakke om HIV med barn og voksne. Blir spennende.
Her skal det bygges nytt kjokken. Det kommer til aa blir saa bra!

Denne uken har jeg vaert paa en avdeling som heter "home base care". Det naermeste jeg kommer en forklaring paa noe det kan sammenlignes med hjemme, er hjemmesykepleien. Jeg har med andre ord vaert sammen med en lokal sykepleier, og vandret rundt paa hjemmebesok i jungelen og andre mer eller mindre ode strok. Faatt litt flere og nye inntrykk, og klarer ikke helt aa la vaere aa sammenligne med hjemmeforholdene alltid...
Her er jeg og "mama Marta"(sykepleieren), Joice (ei fra Kiwakkuki) og jeg paa vei inn i bushen.
Ellers saa har vi vaert paa en liten safari i Arusha nasjonalpark, og faatt sett en masse flotte dyr. Noen poserte villig, og vi hadde en toppers dag. Saa giraffer, sebra,vannbukker, boffler, div apekatter osv. kjekt kjekt kjekt.

Titten tei!! Denne giraffen dukka opp ved siden av oss, max 7 meter fra bilen.
saann kjekk norsk ungdom paa safari gitt!!!

Disse dyra har stooore skaller altsaa!

Dette er en blue monkey, (kanskje passende navn hvis man tolker litt..?)
I dag har vi hoppa i fallskjerm og faatt skikkelig adrenalinkick! Det var rett og slett noe av det kuleste vi noen gang har vaert med paa. 35 sek fritt fall i 200 km/t, og 5 min svev i fallskjerm. Var (kanskje noe overrraskende) rolige begge to, og hadde det bare topp. Kjente pulsen litt naar vi satt i doraapninga paa flyet, men det var saa fint! Kan anbefales!
Bjorn Ove i fint svev. KICK ALSAA!!!!

Her er jeg ute aa flyr!!
Bjorn ove gaar inn for landing.
Her er jeg i min superfine fallskjermdrakt, klar for en flytur, 10 000 fot opp opp opp..